7. Deti a "kultúra smrti"
1. Úvodná pieseň
2. Modlitba Otče náš
3. Čítanie zo Svätého písma: Mt 2, 16–18
„Keď Herodes zbadal, že ho mudrci oklamali, veľmi sa rozhneval a dal povraždiť v Betleheme a jeho okolí všetkých chlapcov od dvoch rokov nadol, podľa času, ktorý zvedel od mudrcov. Vtedy sa splnilo, čo povedal prorok Jeremiáš: „V Ráme bolo počuť hlasný nárek a veľké kvílenie; Ráchel oplakáva svoje deti a odmieta útechu, lebo ich niet.“
4. Zamyslenie
Útoky proti rozvíjajúcemu sa životu Niektoré útoky na život ho ovplyvňujú už v jeho ranných štádiách. Sú to útoky, ktoré v porovnaní s minulosťou majú nové charakteristické črty a vzbudzujú mimoriadnu pozornosť. Treba podotknúť, že tieto útoky vo všeobecnosti nie sú považované za „zločin“; paradoxne sú prijímané ako prirodzené „právo“ a vedie to až k tomu, že sa vyvíja stále väčší tlak na štát, aby týmto útokom udelil legálne uznanie a sprístupnil ich prostredníctvom bezplatných zdravotníckych služieb. Takéto útoky napádajú život v čase, keď je najviac zraniteľný a nemá dostatok prostriedkov na to, aby sa ubránil. Ešte závažnejší je fakt, že tieto útoky sú uskutočňované za spoluúčasti rodiny – rodiny, ktorá, by vo svojej prirodzenosti mala byť „svätyňou života. Sme konfrontovaní s realitou, ktorá by mohla byť definovaná ako skutočná štruktúra hriechu charakterizovaná nebezpečenstvom objavenia sa „kultúry smrti“. Z určitého hľadiska je možné hovoriť aj o vojne silných proti slabým.
Antikoncepcia a „potratová antikoncepcia“
Často sa tvrdí, že antikoncepcia, ak je vyrobená bezpečne a je vhodná pre všetkých, je najefektívnejším prostriedkom proti uskutočňovaniu potratov. Avšak negatívne hodnoty vlastné „antikoncepčnému mysleniu“ – sú také, že reálne posilňujú pokušenie zabíjať práve vtedy, keď je počatý nechcený život. Naozaj, pro potratová kultúra je obzvlášť silná práve v čase, keď je striktne odmietané učenie Cirkvi hovoriace o antikoncepcii. Zaiste, z morálneho hľadiska antikoncepcia a potrat sú dve rozdielne zlá. Avšak antikoncepcia a potrat sú často úzko späté, sú ovocím toho istého stromu (majú rovnaké korene). Život, ktorý by mohol byť výsledkom sexuálneho stretnutia, sa takto stáva nepriateľom, ktorému sa treba vyhnúť za každú cenu a potrat sa stáva jedinou možnou odpoveďou na zlyhanie antikoncepcie.
Úzke prepojenie medzi používaním antikoncepcie a potratom, ktoré existuje v myslení ľudí, sa stáva stále väčšou samozrejmosťou. Demonštruje ho alarmujúcim spôsobom rozvoj chemických produktov, prostriedkov na vnútorné použitie ako aj rôznych vakcín, ktoré sú distribuované s takou istou ľahkosťou ako antikoncepcia, avšak v skutočnosti pôsobia ako potratové prostriedky, pôsobiace v ranných štádiách rozvíjajúceho sa života novej ľudskej bytosti.
Umelé oplodnenie
Rozdielne spôsoby „umelého počatia“, alebo „umelého oplodnenia“ vytvárajú nové útoky proti životu. Okrem toho, že sú eticky neakceptovateľné v tom, že oddeľujú počatie od zjednocujúceho zmyslu manželského aktu, vykazujú tieto spôsoby vysoké percento „neúspešnosti.“
Okrem toho, sa často embryá produkujú vo väčšom počte, ako je potrebné implantovať do maternice. Tieto takzvané „zvyšné embryá“ sú potom zničené, alebo sa použijú na vedecké výskumy. Takýmto spôsobom sú život a smrť podrobené rozhodnutiu človeka, ktorý sa takto úradne ustanovuje za darcu života a smrti.
5. Úvaha predsedajúceho
6. Dialóg
Prečo sú chirurgický potrat, potratová antikoncepcia a umelé metódy oplodnenia považované za útoky proti nenarodenému životu? Čo majú spoločné: antikoncepcia a sterilizácia?
Ako môžeme charakterizovať „kultúru života“?
7. Predsavzatie
8. Modlitba Zdravas Mária a prosba:
Kráľovná rodiny, oroduj za nás!
9. Modlitba – Evangelium Vitae
Ó, Mária, úsvit nového sveta, Matka žijúcich,
tebe zverujeme vec života:
zhliadni, Matka, na nespočetné zástupy detí,
ktorým nie je dovolené prísť na svet,
chudobných, ktorí zápasia s ťažkosťami života,
mužov a žien – obetí neľudského násilia,
starých a chorých zabitých z ľahostajnosti
alebo z nepravého súcitu.
Daj, aby všetci veriaci v tvojho Syna
dokázali otvorene a s láskou ohlasovať
ľuďom našej doby Evanjelium života.
Vypros im milosť, aby ho prijímali
ako stále nový dar,
aby pociťovali radosť a vďačnosť z jeho slávenia po celý život,
vypros im odvahu, činné a vytrvalé svedectvo o ňom,
aby mohli budovať so všetkými ľuďmi dobrej vôle,
civilizáciu pravdy a lásky
na česť a slávu Boha Stvoriteľa, ktorý miluje život.
10. Záverečná pieseň