9. Deti, siroty žijúcich rodičov

1. Úvodná pieseň
2. Modlitba Otče náš
3. Čítanie zo Svätého písma: Mt 19,5
 
„Preto muž opustí otca i matku a pripúta sa k svojej manželke a budú dvaja v jednom tele.“
 
4. Zamyslenie
Vážny problém pre dieťa
Rozvod je nemorálny aj preto, že vnáša do rodiny a spoločnosti neporiadok. Tento neporiadok prináša vážne zlo na opusteného partnera, deti traumatizuje tým, že sú oddelené od svojich rodičov a taktiež trpia častými roztržkami medzi nimi. Je škodlivý aj svojím nákazlivým účinkom, ktorý je skutočnou pliagou pre spoločnosť.
Čo je teda potrebné pre ľudskú spoločnosť a rodiny, ktoré žijú v nej, často v súvislostiach zápasu medzi civilizáciou lásky a jej opakom? Je to úsilie hľadať pevné základy a správne predstavy človeka o všetkom, čo určuje úplnú „realizáciu“ jeho ľudskosti. Opakom civilizácie lásky je fenomén takzvanej „voľnej lásky“. Je obzvlášť nebezpečný, pretože je často predstavovaný ako spôsob, ako nasledovať jediné „reálne“ city, ale v skutočnosti je deštrukciou lásky. Koľko rodín bolo zlikvidovaných kvôli „voľnej láske“! V každom prípade nasledovanie „reálneho“ emočného impulzu uplatňovaním lásky „oslobodenej“ od akýchkoľvek podmienok, neznamená nič viac, než vytváranie jedincov – otrokov tých ľudských inštinktov, ktoré sv. Tomáš nazýva „vášňami duše.“ „Voľná láska“ využíva ľudské slabosti, dáva im určité zdanie vážnosti za výdatnej pomoci pokušenia a požehnania verejnej mienky. Takto sa pokúša umlčať svedomie vytváraním takzvaného „morálneho alibi.“ Avšak nie všetky následky sú brané do úvahy, obzvlášť ak ten, kto prestane platiť na dieťa pri celkovom odlúčení od partnera, zbaví tak dieťa matky, alebo otca a odsúdi ho na údel siroty žijúcich rodičov.
Ak sa pevne držíme faktu osobného a absolútneho odovzdávania sa manželov a ak máme na zreteli dobro detí, stálosť manželstva nachádza svoju konečnú pravdu v pláne, ktorý Boh vyjavil vo svojom zjavení: Želá si a vyhlasuje trvalosť manželstva ako ovocia, znamenia a požiadavky absolútne vernej lásky, ktorú Boh mal pre človeka a ktorú mal pán Ježiš pre Cirkev. Rodina pre tých, ktorí sú sami
Kresťanské rodiny by mali byť schopné ukázať väčšiu ochotu adoptovať a živiť deti, ktoré stratili rodičov, alebo boli nimi odvrhnuté. V znovuobjavení tepla lásky rodiny budú tieto deti schopné zažiť Božie milujúce prozreteľné otcovstvo a budú takto schopné vyrásť s pokojom a istotou v živote.
Siroty, alebo deti, ktoré sú ochudobnené o pomoc svojich rodičov, alebo pestúnov, musia dostať osobitnú ochranu spoločnosti. Štát dbajúc o pestúnstvo, alebo adopciu, musí poskytnúť takú legislatívu, ktorá pomáha rodinám pri prijímaní detí, ktoré potrebujú stálu, alebo dočasnú opateru. Táto legislatíva súčasne musí rešpektovať prirodzené práva rodičov.
Manželia, ktorí čelia faktu fyzickej sterility sa dozvedia, ako získať inšpiráciu z tohto uhla pohľadu, ktorý je taký bohatý na hodnoty a záväzok. Kresťanské rodiny, ktoré žijú vo viere, že všetci ľudia sú deti jedného Nebeského Otca, budú štedro rozdávať lásku a podporovať deti ostatných rodín ako časť jednej rodiny Božích detí. Kresťanskí rodičia môžu takto zväčšovať svoju lásku, a to tak, že preniknú za putá „tela alebo krvi“. Budú umocňovať putá, ktoré sú zakorenené v duši a ktoré rastú v konkrétnej službe deťom z iných rodín, ktoré veľmi často potrebujú tie najzákladnejšie veci.
 
7. Predsavzatie
 
6. Dialóg
V čom spočíva podstata faktu, že sa tak veľa detí stáva „sirotami žijúcich rodičov“? Rešpektujú rodičia práva svojich detí keď sa rozvádzajú?
Aké sú riešenia pri pomáhaní deťom, ktoré sú „sirotami žijúcich rodičov“? Adopcia, pestúnska starostlivosť... a ostatné záležitosti. Čo to vlastne je?
 
7. Predsavzatie
 
8. Modlitba Zdravas Mária a prosba:
Kráľovná rodiny, oroduj za nás!
 
9. Modlitba – Evangelium Vitae
Ó, Mária, úsvit nového sveta, Matka žijúcich,
tebe zverujeme vec života:
zhliadni, Matka, na nespočetné zástupy detí,
ktorým nie je dovolené prísť na svet,
chudobných, ktorí zápasia s ťažkosťami života,
mužov a žien – obetí neľudského násilia,
starých a chorých zabitých z ľahostajnosti
alebo z nepravého súcitu.
Daj, aby všetci veriaci v tvojho Syna
dokázali otvorene a s láskou ohlasovať
ľuďom našej doby Evanjelium života.
Vypros im milosť, aby ho prijímali
ako stále nový dar, 
aby pociťovali radosť a vďačnosť z jeho slávenia po celý život, 
vypros im odvahu, činné a vytrvalé svedectvo o ňom,
aby mohli budovať so všetkými ľuďmi dobrej vôle,
civilizáciu pravdy a lásky
na česť a slávu Boha Stvoriteľa, ktorý miluje život.
 
10. Záverečná pieseň