2. Boh jediný a trojjediný

1. Úvodná pieseň
2. Modlitba Otče náš
3. Čítanie zo Svätého písma: Ef 1, 3–10
 
Nech je zvelebený Boh a Otec nášho Pána Ježiša Krista, ktorý nás v Kristovi požehnal všetkým nebeským duchovným požehnaním. Veď v ňom si nás ešte pred stvorením sveta vyvolil, aby sme boli pred jeho tvárou svätí a nepoškvrnení v láske; On nás podľa dobrotivého rozhodnutia svojej vôle predurčil, aby sme sa skrze Ježiša Krista stali jeho adoptovanými synmi na chválu a slávu jeho milosti, ktorou nás obdaroval v milovanom Synovi. V ňom máme vykúpenie skrze jeho krv, odpustenie hriechov, podľa bohatstva jeho milosti, ktorou nás štedro zahrnul vo všetkej múdrosti a rozumnosti, keď nám dal poznať tajomstvo svojej vôle podľa svojho dobrotivého rozhodnutia, čo si v ňom predsavzal uskutočniť v plnosti času: zjednotiť v Kristovi ako v hlave všetko, čo je na nebi aj čo je na zemi.
 
4. Čítanie z učenia Cirkvi
1. Tajomstvo Boha jediného a trojjediného je stredobodom kresťanskej rodiny. Rodičia odovzdávajú túto hlavnú pravdu svojej viery deťom v takej miere, v akej ju sami prijali do života rodiny. 2. Boh je „Ten, ktorý je“ a „Boh je láska“. Tieto dve mená sú neopísateľne spojené, takže vyjadrujú tú istú Božskú podstatu, ktorá presahuje všetko stvorené. Preto iba Boh nám môže darovať správne a úplné poznanie o sebe tak, že sa nám zjavuje ako Otec, Syn a Duch Svätý. Už teraz máme skrze vieru účasť na tomto Božom živote tu na zemi a neskôr v plnosti a skrze videnie Boha vo večnom živote.
 
3. Cez zjavenie, môžeme vyznávať, že Boh – Otec je od večnosti ten, ktorý plodí, Syn je ten, ktorý je splodený a Duch Svätý ten, ktorý z oboch vychádza ako ich večná láska. Tri Božské osoby sú preto večné a navzájom rovné. Každá z nich má dokonalú účasť na Božom živote a šťastí, a preto si vždy uctievame jedného Boha v Trojici a Trojicu v jednote.
 
4. Ježiš Kristus, Boží Syn, ktorý sa stal človekom, nám zjavil toto tajomstvo, v ktorom sa nám zjavuje Boží plán: že všetci máme – ako deti – účasť na spoločenstve lásky Otca, Syna a Ducha Svätého.
 
5. Sám Ježiš Kristus nám naznačuje určitú podobnosť medzi Božskými osobami a jednotou Božích detí v pravde a láske, keď prosí Otca, „aby všetci boli jedno, ako ty, Otče, vo mne a ja v tebe“ (Jn 17, 21–22). Táto podobnosť ukazuje, že človek môže nájsť svoje naplnenie iba v sebadarovaní sa druhým. Táto podobnosť s Bohom, skrze sebadarovanie, jednotu a lásku, je dokonalosťou rodiny.
 
6. Manželstvo, ktoré vyžaduje úplné sebadarovanie sa manželov navzájom a sebadarovanie sa rodičov svojim deťom, je takto dokonalým obrazom Trojičného spoločenstva. Preto dynamika rodinného života musí ukazovať túto dôvernú jednotu Božských osôb.
 
7. Každá modlitba k Najsvätejšej Trojici v rodine by mala viesť všetkých jej členov k obnove pút spoločenstva a veľkodušnejšieho zdieľania svojich darov s inými rodinami.
 
5. Úvaha predsedajúceho
 
6. Dialóg
Ježiš Kristus je Boží Syn a my sme tiež Božie deti. Čo je rozdielne a čo podobné v týchto vzťahoch?
Prečo je kresťanská rodina obrazom Trojice?
Aké základné znaky musí kresťanská rodina zviditeľňovať vo svojom živote, aby bola obrazom Trojičného života?
 
7. Predsavzatie
 
8. Modlitba Zdravas Mária a prosba:
Kráľovná rodiny, oroduj za nás!
 
9. Modlitba za rodinu
Bože, všemohúci Otče, Ty si poslal Slovo pravdy a Ducha posvätenia svetu, aby si zjavil svoje obdivuhodné tajomstvo človeku, daj, aby sme vyznávali pravú vieru, poznali slávu večnej Trojice a uctievali Tvoju všemohúcu Jednotu. Skrze Krista, nášho Pána.
 
10. Záverečná pieseň