2. Kresťanská rodina - svedok veľkonočnej zmluvy
1. Úvodná pieseň
2. Otče náš
3. Čítanie zo Svätého písma: Ef 5, 25–33
Muži, milujte manželky, ako aj Kristus miluje Cirkev a seba samého vydal za ňu, aby ju posvätil očistným kúpeľom vody a slovom, aby si sám pripravil Cirkev slávnu, na ktorej niet škvrny ani vrásky ani ničoho podobného, ale aby bola svätá a nepoškvrnená. Tak sú aj muži povinní milovať svoje manželky ako vlastné telá. Kto miluje svoju manželku, miluje seba samého. Veď nik nikdy nemal v nenávisti svoje telo, ale živí si ho a opatruje, ako aj Kristus Cirkev, lebo sme údmi jeho tela. Preto muž zanechá otca i matku a pripúta sa k svojej manželke a budú dvaja v jednom tele. Toto tajomstvo je veľké; ja hovorím o Kristovi a Cirkvi. Ale aj vy, každý jeden nech miluje svoju manželku ako seba samého. A manželka nech si ctí muža.
4. Zamyslenie
Obzvlášť dnes je kresťanská rodina povolaná byť svedkom Kristovej veľkonočnej zmluvy, a to neustálym vyžarovaním radosti z lásky a z nádeje na požehnaný život.
Symbol veľkonočnej zmluvy
Podľa učenia Cirkvi je manželstvo ako sviatostná zmluva medzi mužom a ženou veľkým tajomstvom, pretože vyjadruje lásku Krista k Jeho Neveste. Sv. Pavol píše: „Muži, milujte manželky, ako aj Kristus miluje Cirkev a seba samého vydal za ňu, aby ju posvätil očistným kúpeľom vody a slovom...“ (Ef 5, 25–26). Apoštol tu hovorí o krste, ktorý obšírnejšie rozobral už v Liste Rimanom. Tu ho predstavil ako podiel na Kristovej smrti vedúci k podielu na Jeho živote (Rim 6, 3–4). V tomto tajomstve sa človek stáva novým stvorením, pretože krst má moc dať nový život – život v Božej plnosti. Tajomstvo Boha-človeka sa napĺňa vo sviatosti krstu. Ako neskôr povedal sv. Irenej a spolu s ním i ďalší otcovia východného a západného obradu: „Syn Boží, sa stal človekom, aby sa človek mohol stať synom Božím.“
Kristus – ženích Cirkvi
Nový zákon predstavil večnú pravdu o manželstve a rodine v novom svetle. Kristus ju čiastočne odhalil už na svadbe v Káne Galilejskej. Muž a žena objavujú v Kristovi svoj centrálny bod pre svoju manželskú lásku. Keď sv. Pavol hovorí o Kristovi ako o ženíchovi Cirkvi, používa pri tom prirovnanie k manželskej láske, odvolávajúc sa na knihu Genezis: „Preto muž zanechá otca i matku a pripúta sa k svojej manželke a budú dvaja v jednom tele...“ (Gen 2, 24 alebo Ef 5, 31). Toto je veľké tajomstvo večnej lásky prítomné už pri stvorení, zjavené Kristom a zverené Cirkvi. Cirkev je Kristovou Nevestou a súčasne je aj tajomným Kristovým telom. Tieto dve veľké tajomstvá nemožno oddeliť – veď aj muž a žena sú dvaja v jednom tele.
Tajomstvo rodiny
Veľkým tajomstvom Boha je aj samotná rodina. Ako domáca cirkev je tiež Kristovou Nevestou. A to je skúsenosť lásky – manželskej, otcovskej, materskej, rodičovskej, lásky jednotlivca, spoločenstiev i generácií – lásky od počiatku až do konca. Iba keď sa manželia spoja s týmto veľkým tajomstvom, môžu takto milovať...
5. Úvaha predsedajúceho
6. Dialóg
Prečo sú manželia svojou manželskou láskou svedectvom o tajomstve veľkonočnej zmluvy medzi Kristom a Jeho Cirkvou?
Aká je odpoveď na Kristovu lásku v našej rodine?
7. Predsavzatie
8. Modlitba Zdravas Mária a prosba:
Kráľovná rodiny, oroduj za nás!
9. Modlitba za rodinu
10. Záverečná pieseň