9. Preblahoslavená Panna Mária
1. Úvodná pieseň
2. Modlitba Otče náš
3. Čítanie zo Svätého písma: Jn 19, 25–27
Pri Ježišovom kríži stála jeho Matka, sestra jeho matky, Mária Kleopasova, a Mária Magdaléna. Keď Ježiš uzrel matku a pri nej učeníka, ktorého miloval, povedal matke: „Žena, hľa, tvoj syn!“ Potom povedal učeníkovi: „Hľa, tvoja matka!“ A od tej hodiny si ju učeník vzal k sebe.
4. Čítanie z učenia Cirkvi
1. Panna Mária je nerozlučne spätá so životom a spasiteľným dielom svojho Syna. Táto jednota sa ukázala od chvíle panenského počatia Krista až do jej smrti: pri pôrode, keď predstavila svojho prvorodeného syna pastierom a mudrcom; v chráme, keď obetovala a ponúkla ho Bohu a počula Simeonovo proroctvo o tom, že jej srdce prenikne meč; v jeho verejnom účinkovaní, keď na jej príhovor na svadbe v Káne Galilejskej Ježiš začal konať zázraky; počas utrpenia, skrze svoje verné spojenie s Kristom až pod kríž, kde s ním hlboko trpela a svojím materinským srdcom sa zjednotila s jeho obetou; vo chvíli, keď opustil tento svet, aby sa vrátil k Otcovi, a umierajúci Ježiš ju dal svojmu učeníkovi za matku; a na Turíce, keď spolu s apoštolmi prosila o dar Ducha a od počiatku Cirkvi bola jej matkou.
2. Panna Mária počala Krista, porodila ho, sýtila a predstavila ho v chráme Otcovi, spolu s ním trpela, keď umieral na kríži, spolupracovala celkom mimoriadnym spôsobom na Spasiteľovom diele svojou poslušnosťou, vierou, nádejou a vrúcnou láskou – pre obnovu nadprirodzeného života duší. Preto je Matkou všetkých ľudí v poriadku milosti. Máriino materské poslanie voči ľudom však nijako nezatieňuje ani nezmenšuje jediné Kristovo prostredníctvo, ale ukazuje Jeho moc.
3. Mária je zároveň hlboko spojená so životom a poslaním Cirkvi. V skutočnosti, kontemplujúc jej hlbokú svätosť, napodobňujúc jej lásku a verné vyplnenie Otcovej vôle, sa Cirkev tiež stáva našou Matkou. Ohlasovaním Božieho Slova, prijatého s vernosťou a krstom, Cirkev rodí pre nový, nesmrteľný život deti počaté z Ducha Svätého a narodené z Boha.
4. Naviac, Cirkev v Márii obdivuje a velebí vynikajúce ovocie vykúpenia a ako v prečistom obraze s radosťou kontempluje to, čím ona celá túži a dúfa byť.
5. Z týchto dôvodov Cirkev predstavuje Máriu veriacim, aby ju kontemplovali ako prvé dielo vykúpenia, oslavovali ju ako Matku Ježiša a našu Matku a prosili ju o jej príhovor ako v liturgickom slávení, tak aj v zbožných úkonoch a mariánskych pobožnostiach, ktoré už roky Učiteľský úrad Cirkvi odporúča.
6. Zároveň Cirkev pripomína veriacim, že opravdivá úcta k preblahoslavenej Panne nespočíva v neplodnom pominuteľnom sentimentalizme alebo márnej dôverčivosti; naopak vychádza z pravej viery, ktorá nás vedie k spoznaniu výnimočnosti Božej Matky, k synovskej láske k nej a k napodobňovaniu jej čností.
7. Všetci sme si vedomí, že úctu k Panne Márii sme dostali v našich domovoch, ako vzácne dedičstvo, cez príklad a svedectvo našich rodičov: ako rodina sa modliac ruženec, Anjel Pána a Salve Regina, slávením mariánskych sviatkov, mesiaca mája, návštevami mariánskych svätýň, atď.
8. Mariánske sviatky boli vždy zvláštnym momentom na prijatie sviatosti zmierenia a Eucharistie. Mnohé farnosti majú často ako svoje patrocínium tajomstvo zo života Márie, ktoré sa potom stalo dôležitým momentom v živote kresťanského spoločenstva.
5. Úvaha predsedajúceho
6. Dialóg
Aký je vzťah medzi Máriou a Kristom, jediným prostredníkom?
Uľahčuje, sťažuje, alebo prekáža úcta k Panne Márii v láske k Bohu? Prečo?
Ktoré prirodzené a nadprirodzené čnosti by ste zvýraznili na živote Panny Márie?
7. Predsavzatie
8. Modlitba Zdravas Mária a prosba:
Kráľovná rodiny, oroduj za nás!
9. Modlitba za rodinu
Večný Otče, narodením Tvojho Syna z Panny Márie si poskytol ľuďom večnú spásu; prosíme Ťa daj, aby sme vždy pociťovali účinky jej orodovania, veď skrze ňu sme dostali Pôvodcu života, Ježiša Krista, lebo Ty žiješ a kraľuješ na veky vekov.
10. Záverečná pieseň